Kedvező ár és kiváló teljesítmény már a 4x4 szegmensben is.
A Barum márka filozófiájának részét képezi, hogy kiemelkedő ár/értékarány mellett kínál olyan abroncsokat, amelyek az alacsonyabb árfekvésű szegmensben magas futásteljesítménnyel és kiegyensúlyozott vezetési tulajdonságokkal rendelkeznek. A márka a ”Jó abroncsok, jó áron” koncepciót képviseli saját piaci szegmensében.
Ahhoz, hogy a cseh márka ilyen tudással rendelkezzen, csúcs technológiát képviselő gyárra van szükség. A Continental AG Európa egyik legmodernebb gyárát hozta létre Otrokoviceben, ahol a Barum márka is készül. A márka széles választékot kínál mind a személy-, mind a haszon-, és újabban a szabadidő (SUV) gépjárművek számára is.
Az új Bravuris 4x4 abroncs mintázata ideális közúti használatra. Felmérések azt igazolják, hogy a terepjárók és szabadidőjárművek futásuk kb. 92%-át közúton, 8%-át pedig könnyű és nehéz terepen teszik meg. Köztudott, hogy a gépkocsi vezetése során a fékezés az egyik legfontosabb manőver. A Bravuris 4x4 ezen a területen igen jó eredménnyel büszkélkedhet. A merev vállblokk-kialakításnak és a legfejlettebb alapanyagoknak köszönhetően kategóriájának egyik legjobb teljesítményét garantálja akár száraz, akár nedves útfelületen. A kezelhetőség területén is sok jót lehet elmondani az abroncsról, hisz a tervezése során igen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a hirtelen bekövetkező kormánymozdulatokra is jól reagáljon, és minél kisebb legyen a megcsúszás vagy a nem kívánt irányváltoztatás mértéke.
Egy nyugat-európai fel mérés szerint, 1%-os globális felmelegedés az esőzések intenzitását 10-15%-kal emeli meg Európában. Ilyen mértékű heves esőzésekkor az ”aquaplaning” elleni védelem fontos szerephez jut, hiszen amennyiben a gépkocsi elveszíti a kapcsolatot az útfelülettel akár csak egyetlen másodpercre is, a gépkocsiban utazók komoly balesetveszélynek vannak kitéve. Az új Bravuris 4x4 ezen a téren is jelentős fejlesztéseket tudhat magáénak. Négy széles körbefutó mintázati csatornával rendelkezik, amiket további széles oldalirányú árkok egészítenek ki. Ezeket a széles árkokat keskenyebb vízelvezetők kötik össze, amiknek igen jelentős szerepük van. Az ”aquaplaning” elleni védelem ezen mintázati árkok következtében nem csak egyenes szakaszon, hanem kanyarban is megfelelő. Gondoljunk csak bele, hogy egy egyenes útszakasz sokkal jobban belátható, ezáltal egy esetleges vízátfolyás könnyebben észlelhető, mint kanyarban. A Bravuris 4x4 azonban ilyen esetben is garantálja a biztonságos közlekedést.
A tervezés folyamán a biztonsági tényezők mellett a komfort is kiemelt szempont volt. Ezért az új Bravuris 4x4 mintázatát úgy alakították ki, hogy eltérő legyen a váll és a futófelület középső részén elhelyezett blokkok száma. Ennek köszönhetően az abroncs csendes futással jellemezhető. A halk futást persze nem kizárólag a komfort jegyében szükséges vizsgálni, hiszen egy csendesebb abroncs egy hosszú út során közel sem fárasztja a vezetőt olyan mértékben, mint egy zajosabb abroncs. A zajosabb abroncs a vezetőt jobban terheli, ezáltal csökkenhet a koncentráló képessége, és fokozódhat a balesetveszély.
A biztonsági szempontok után érdemes a felmerülő költségek oldaláról is megvizsgálni az abroncsot. A különösen lapos kontúrral, a kopásálló alapanyaggal és a nagyobb merevségű vállblokkokkal magas futásteljesítményt érték el a mérnökök. E három dolog következtében a Bravuris 4x4 egyenletes nyomáseloszlással büszkélkedhet, aminek természetesen kedvező hatása van a futásteljesítményre.
A műszaki ismertetések során fontos megemlíteni, hogy a Bravuris 4x4 is rendelkezik S-TWI indikátorral, amelynek funkciója az, hogy a jelzők segítségével könnyen észlelhető legyen, ha a mintázati mélység 3 mm-re csökken. Ennek jelentősége abban rejlik, hogy 3 mm mintázati mélység alatt már a fékút hossza, illetve az ”aquaplaning” veszélye jelentősen megemelkedik. A Barum magunk és mások biztonsága érdekében az abroncsok cseréjét javasolja, ha a kopásszint eléri a 3 mm-t